Każdy pracodawca wie, że strona internetowa odgrywa bardzo ważną rolę w przypadku sprzedaży danej usługi. Nie tylko sklepy internetowe muszą to wiedzieć, ale także firmy, które sprzedają produkty stacjonarnie, bo coraz więcej osób wyszukuje sklepy w internecie, a dopiero potem się do nich udaje na zakupy.
Na co zwrócić uwagę podczas robienia strony internetowej
1. Łatwość znalezienia informacji
Strony musi być bardzo przejrzysta dla klienta. Pierwsze wrażenie ma bardzo duże znaczenie i badania to potwierdzają, że jeśli strony nie spodoba się klientowi w pierwszych 5 sekundach to po prostu ją wyłączy. Dlatego tak ważne jest to, żeby wykorzystywać projektowanie responsywnych stron internetowych. Jednak o tym w dalszej części artykułu.
2. Ładna grafika
Grafika może zaciekawić, niektórych klientów przez co pozostaną oni na stronie. Jeśli tło całej strony będzie bardzo przyjemne to istnieje duże prawdopodobieństwo, że taki klient zostanie na stronie i coś kupi.
3. Projektowanie responsywnych stron internetowych
RWD, czyli Responsive Web Design są to strony, które dopasowują się do ekranu wyświetlania. Jeśli korzysta ktoś z komputera, a następnie z telefonu to strona będzie się dopasowywała do jego wyświetlacza. Jest to bardzo ważne, ponieważ bardzo wiele firm zaczęło z tego korzystać, a co za tym idzie mają oni drobną przewagę nad innymi przedsiębiorstwami. Tak jak zostało to wspomniane wcześniej, pierwsze sekundy decydują o tym, czy klient pozostanie na stronie czy też wejdzie na strony konkurencji. Jeśli po wejściu na stronę nie będzie mógł niczego znaleźć to klient będzie zirytowany. Dzięki responsywnym stronom internetowym, które się dostosują do wielkości wyświetlacza potencjalny klient będzie mógł z łatwością znaleźć informacje, które są jemu potrzebne.
4. Wielkość danych i szybkość ich ładowania
Kiedyś ładowanie stron internetowych trwało dłużej i nikt nie był zdziwiony jak musiał czekać dłuższą chwilę. Obecnie internet jest już bardzo szybko i ładowanie strony internetowej trwa czasami mniej niż 1 sekundę. Ładowanie strony internetowej zależy od ilości danych, która musi zostać przetworzona, warto dostosować ją do klienta, żeby ten pozostał na stronie po załadowaniu obrazków i treści.
Artykuł powstał we współpracy z agencją interaktywną Iguana Studio