Pozycjonowanie strony to działania, których celem jest ściągniecie na stronę internetową większego ruchu pochodzącego z wyszukiwarek. Jeśli mówimy jednak o pozycjonowaniu strony firmowej, przedstawiającej ofertę danego przedsiębiorstwa, ważne jest nie tyle uzyskanie takiego ruchu, bo on ładnie wygląda w statystykach, ale nie powoduje, że właściciel firmy ma z czego zapłacić ZUS, podatki, pensje pracownikom i samemu się utrzymać. Dlatego bardziej zasadne będzie twierdzenie, że pozycjonowanie jest procesem powodującym, że firma będzie miała więcej klientów, którzy znajdą ją przez wyszukiwarkę internetową.13
Większość firm, które istnieją w naszym kraju to nie wielkie zachodnie korporacje, ani nie duże sieci sklepów. To małe, działające na lokalnym, nierzadko ograniczającym się do jednego miasta rynku, zatrudniające najwyżej kilka osób firmy, w których ważny jest każdy grosz.
Zasadnicze pytanie jest więc, czy takie lokalne małe przedsiębiorstwa powinny zdobywać klientów przez internet, z wykorzystaniem wyszukiwarki internetowej Google? Oczywiście że tak. Chociaż pozycjonowanie nie jest tanie, to jednak w wymiarze lokalnym pozostaje w zasięgu finansowym polskich rodzinnych firm.
Pozycjonowanie jest o tyle skuteczną formą reklamy, że w wymiarze lokalnym coraz mniej ważną rolę odgrywa promocja z wykorzystaniem lokalnych mediów. Gazety papierowe sprzedają się coraz słabiej i nic nie zanosi się aby ten trend został odwrócony. Lokalne telewizje mają bardzo mały zasięg oglądalności, więc kupowanie tam reklam mija się z celem. Na tym tle wyróżniają się stacje radiowe, ale obecnie, w dobie telefonów mających dostęp do internetu, prawdopodobieństwo, że ktoś nas będzie chciał na szybko wyszukać w wyszukiwarce (a jeśli nas tam nie będzie, to naszych konkurentów), niż że zapamięta reklamę z radia.
Dlatego jeśli czytelnik zastanawia się, jak zdobyć nowych klientów, powinien koniecznie zainwestować w pozycjonowanie swojej strony internetowej , mając jednak na uwadze, że nie zostanie wypozycjonowany od razu – niestety jest to proces, który zajmuje trochę czasu i należy uzbroić się w cierpliwość. To największa wada pozycjonowania. Niestety nie do przeskoczenia.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o pozycjonowaniu, zapraszamy na stronę stabilnepozycje.pl.