Jeśli jesteś właścicielem sklepu e–commerce i zastanawiasz się, dlaczego 3 z każdych 4 osób, które dodają coś do koszyka, odchodzą nie płacąc Ci, czytaj dalej.
Czym jest porzucony koszyk?
Porzucenie koszyka ma miejsce wtedy, gdy użytkownik dodaje jeden lub więcej produktów do swojego koszyka, ale nie udaje mu się sfinalizować płatności. Dodając produkty do koszyka, klienci wyrażają wyraźne zainteresowanie produktami, ale coś po drodze ich zatrzymuje. Zdarza się to znacznie częściej niż możesz sobie wyobrazić (pomyśl o 7 na 10 odwiedzających).
Dlaczego zdarza się porzucenie koszyka?
Z bardzo wielu różnych powodów. Odzyskiwanie porzuconych koszyków to proces docierania do potencjalnych kupujących i delikatnego nakłaniania ich do dokończenia zakupów. Odzyskiwanie koszyka jest sposobem na odzyskanie już zainteresowanych „gorących” potencjalnych klientów, którzy są już w połowie drogi.
Podczas gdy istnieje wiele rozwiązań dotyczących porzucenia koszyka, najłatwiejszym sposobem jest mailing reklamowy dotyczący porzucenia koszyka. Jeśli zrobisz to dobrze, e-maile z informacją o porzuceniu koszyka mogą konwertować nawet do 10%. E-maile o porzuceniu koszyka są sekwencją e-maili, która jest uruchamiana w momencie porzucenia kasy przez potencjalnego klienta.
Najlepsze praktyki po porzuconym koszyku
Nie wysyłaj tylko jednego maila i nie czekaj z nadzieją na konwersje. Celuj w sekwencję, składającą się z 2-3 e–maili, aby osiągnąć wyższą konwersję. W przypadku porzuconych e–maili, im wcześniej się odezwiesz do klienta – tym lepiej. Wyślij pierwszego maila w ciągu 1 godziny od porzucenia strony, aby zmaksymalizować szanse na konwersję.
Jeśli klient nie powróci do kasy w ciągu 1 godziny, wyślij mu przypomnienie. Jeśli prowadzisz sprzedaż, dodaj do tego poczucie pilności. Możesz też stworzyć specjalny mailing reklamowy. Powinien on być wysłany do 48 godzin po porzuceniu koszyka. Jeśli kupujący nadal nie wrócili do zakupów, załącz ofertę rabatową, aby zaoszczędzić na przedmiotach, które już znajdują się w koszyku. Jedynym celem powinno być nakłonienie klientów do przejścia do kasy i zakończenia transakcji w koszyku.