Udział w targach to dla przedsiębiorcy szansa na rozwój firmy i nawiązanie nowych kontaktów handlowych. Dzięki uczestnictwu w targach zyskamy nie tylko nowych klientów, ale także podwykonawców czy partnerów. Ale jak zorganizować nasz wyjazd, jeśli robimy to po raz pierwszy? Możemy skorzystać z usług wyspecjalizowanej firmy, która zrobi to za nas.
W kraju i za granicą
Firmy organizujące targi regionalne czy o zasięgu krajowym pomogą nam także wówczas, gdy wybieramy się na targi zagraniczne. Tego typu usług najlepiej jest szukać przez Internet, wpisując w wyszukiwarkę odpowiednią frazę. Zanim zaangażujemy konkretną firmę – sprawdźmy opinie o niej.
Co zrobi dla nas taka firma?
Krótko rzecz ujmując – kompleksowo zorganizuje nam wyjazd i uczestnictwo w targach. W skład tej usługi wchodzą:
– rezerwacja powierzchni, na której będziemy wystawiać nasze usługi oraz sporządzenie stosownej dokumentacji, tj. wypełnienie formularzy zgłoszeniowych czy dokonanie wpisu do katalogu wystawców;
– organizacja pobytu pracowników, czyli miejsc w hotelach oraz transferu z hotelu na miejsce targów i z powrotem; transport eksponatów na miejsce targów;
– zamówienie przyłączy internetowych, wody i prądu, serwisu sprzątającego, w zależności od naszych potrzeb i rodzaju wystawianych usług;
– jeśli wybieramy się na Polexpo – targi zagraniczne – firma zarezerwuje nam zarówno bilety lotnicze, jak i usługi tłumacza w miarę potrzeb;
– zaprojektuje i wykona materiały reklamowe: bannery, katalogi, wizytówki, a także gadżety takie jak długopisy, smycze czy czapeczki.
Aby obniżyć koszty
Nie każdego przedsiębiorcę stać na udział w targach, zwłaszcza w targach zagranicznych. Jeśli nasza firma jest mała, dopiero się rozwija, możemy zastanowić się nad wynajęciem wspólnego stanowiska z innym przedsiębiorcą. Takie rozwiązanie nie obniży wprawdzie kosztów podróży czy miejsc hotelowych, ale znacznie obniżą koszt całkowity wynajęcia stoiska i jego obsługi.
Na poszukiwania firmy, która zorganizuje nasz wyjazd, należy „wybrać” się wcześniej. Zorganizowanie uczestnictwa w targach wymaga nieco czasu, rezerwacja biletów lotniczych czy hotelowych może się nie udać, jeśli zostawimy ją na ostatnią chwilę. Także projektowanie materiałów reklamowych może okazać się procesem długotrwałym i wymagającym wielu poprawek.
Targi to świetna okazja i dla przedsiębiorców i dla odbiorców ich usług. Ci pierwsi zdobywają nowe kontakty i nowych klientów, ci drudzy natomiast mogą nie tylko obejrzeć, ale także dotknąć i wypróbować produktów.