Chyba wszyscy ludzie lubią dostawać coś za darmo. Cieszą nas nawet drobne gratisy, prezenty, gadżety, które ktoś daje nam, może się wydawać, bez powodu. Często ich przygotowanie nie wymaga jednak od producenta czy właściciela sklepu dużego zaangażowania. Tymczasem, inwestowanie w drobiazgi, które są rozdawane klientom naprawdę bardzo się opłaca. Tworzy ciepły obraz firmy i zachęca konsumentów do dalszego korzystania z naszych usług. Kiedy szczególnie powinniśmy zadbać o zaopatrzenie się w tego typu gadżety?
Targi
Wystawianie się na targach tematycznych ma wiele plusów. Przede wszystkim możemy w prosty sposób dotrzeć do całej rzeszy konsumentów zainteresowanych branżą, w której działamy. Jednak trudnością związaną z targami jest bardzo duża konkurencja firm o podobnych profilu w tym samym miejscu.
Powinniśmy zatem zadbać o interesujące stoiska targowe – Polexpo, które przyciągnie klientów. Ponadto, warto mieć dla nich pewne prezenty. Ulotki to podstawa. Jednak prawdopodobnie każdy wyjdzie z targów z całym naręczem ulotek. Być może niektóre z nich zostaną od razu wyrzucone. Co zrobić, aby nie stało się to z folderem promującym naszą firmę?
Możemy dołączyć do niego drobny reklamowy gadżet – długopis, magnes na lodówkę czy notesik. Zapewne większość klientów będzie chciało zachować praktyczny drobiazg, więc nie wyrzucą od razu naszej reklamówki.
Innym sposobem jest włączenie w treść folderu reklamowego praktycznych porad czy wiedzy, która jest pożądana przez klienta. W przypadku folderu reklamującego salon sukien ślubnych może być to na przykład poradnik, na co zwrócić uwagę, podczas wyboru sukni. Niejedna narzeczona zachowa go, a razem z nim – folder reklamowy naszej firmy.
Ulotki
Wiele firm zatrudnia pracowników do rozdawania ludziom ulotek na ulicy. Nie jest to jednak szczególnie efektywna droga reklamy. Wiele osób nie chce przyjmować ulotek. Natomiast większość z tych, którzy je wezmą (najczęściej przez zwykłą uprzejmość) tylko zerkają na nie i wyrzucają do najbliższego śmietnika.
Jak tego uniknąć? Można to zrobić w bardzo prosty sposób i niewielkim kosztem. Wystarczy poprzypinać do ulotek cukierki. Ludzie chętniej będą częstować się cukierkami i poświęcą treści ulotki prawdopodobnie więcej czasu. Ponadto, automatycznie jej od razu nie wyrzucą. Być może umieszczą ją natomiast w torbie i wyjmą dopiero w domu. Istnieje wówczas znacznie większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient zapozna się z treścią otrzymanej ulotki reklamowej, a być może także zainteresuje się firmą.