Do niedawna traktowane były jedynie jako modny gadżet, jednak drony w ciągu kilku ostatnich lat stały się również narzędziem, po które bardzo chętnie sięgają marketingowcy. Możliwość nakręcenia filmów z niedostępnych miejsc lub dużej wysokości, rejestracja dużych zdarzeń czy koncertów to najczęściej powtarzające się sposoby korzystania z filmów kręconych kamerami zamieszczonymi na dronach.
Dlaczego warto inwestować w drony w celach promocyjnych
Drony zdecydowanie zmieniły postrzeganie reklamy. Filmy kręcone z wysokości wykorzystywane są do tworzenia filmów, promujących atrakcyjne turystycznie regiony, bowiem dzięki dronom kamera może docierać w najbardziej niedostępne miejsca. Bardzo często po takie rozwiązanie sięgają również organizatorzy imprez masowych, bowiem filmy kręcone dronami z jednej strony pomagają w dokumentowaniu widowiska, a z drugiej zapewniają bezpieczeństwo dzięki stałemu monitorowaniu imprezy z określonej wysokości. Mimo, że dron jest cały czas w ruchu, to dzięki specjalnym stabilizatorom obrazu rejestrowany obraz jest czytelny i nie wymaga dodatkowego ręcznego dostrajania w zakresie ostrości obrazu.
Filmy nie tylko z wysokości
Dużym atutem filmów kręconych przez drony jest również możliwość pokazywania różnych obiektów czy regionów z mniej znanej perspektywy. Takie filmy mogą być wykorzystywane do pokazania atrakcji danego regionu, a w przypadku firm mogą pomóc w stworzeniu mapy dotarcia do danego przedsiębiorstwa w oparciu o istniejące obiekty. Jednak filmy z drona można wykorzystać również przy dokumentowaniu imprez rodzinnych. Dołączenie do standardowego filmu z wesela czy z komunii filmu nakręconego przez drona z pewnością zwiększy jego atrakcyjność oraz zwiększy jego dynamikę.
Decydując się na filmy z drona należy jednak pamiętać o tym, że korzystanie z dronów może być w wybranych miejscach, np. ważnych z punktu widzenia wojskowości i obronności, ale również w okolicach dworców czy lotnisk, prawnie zabronione, w innych z kolei na filmowanie z drona należy uzyskać specjalną zgodę.