Właściwie na każdym rynku musimy dzisiaj zmierzyć się z bardzo dużą konkurencją. Nie ma już nisz, w których można zaistnieć i zrobić zawrotną karierę. Dlatego, kiedy otwieramy nowy biznes lub prowadzimy go od jakiegoś czasu, ale chcemy nieco zwiększyć obroty, musimy dotrzeć do klientów poprzez reklamę. Sposobów na zareklamowanie się jest wiele. Jakie są najbardziej skuteczne i opłacalne?
Stojak reklamowy
Bardzo prostym sposobem, aby zachęcić klientów do wejścia do sklepu jest stojak reklamowy. Stawiamy go przed naszym punktem i wpisujemy na niego dowolny tekst. Dobrze jednak, żeby znalazło się na nim coś więcej niż sympatyczne, ale oczywiste „zapraszamy”. Być może napiszemy na stojaku jaki produkt obecnie oferujemy w promocyjnej cenie. Prawdopodobnie taki zabieg skusi klientów do wejścia do sklepu i zrobienia zakupów.
Baner reklamowy
Jeśli nasz sklep lub punkt usługowy znajduje się przy ruchliwej ulicy, warto zwrócić na siebie nie tylko uwagę przechodniów, ale również przejeżdżających kierowców. W tym celu warto zamontować nad sklepem baner reklamowy. Wyświetlać się na nim mogą na przykład godziny otwarcia sklepu. Mamy wówczas szansę zapisać się w pamięci nawet tych potencjalnych klientów, którzy będą tylko przejeżdżać obok naszego sklepu.
Reklama w prasie
Warto również pomyśleć o reklamie w prasie. Jeśli prowadzimy sprzedaż ogólnopolską, wysyłkową i oferujemy specjalistyczne artykuły, dobrze jest zamieścić ogłoszenie z reklamą w gazecie związanej z naszą branżą, na przykład modowej, wędkarskiej czy sportowej. Jeżeli natomiast naszym targetem są miejscowi mieszkańcy, ogłośmy się w gazecie lokalnej. Być może niewielki ruch w naszym sklepie jest spowodowany tym, że jeszcze niewiele osób w okolicy wie o jego istnieniu.
Ulotki
Dobrym pomysłem, aby poinformować potencjalnych klientów o naszym punkcie jest również rozdawanie ulotek. Możemy wręczać je przechodniom albo wrzucić do skrzynek na listy. Warto do ulotki dołączyć jakiś drobny gadżet, na przykład cukierek. Wówczas istnieje większe prawdopodobieństwo, że odbiorca nie wyrzuci ulotki do kosza, ale ją zachowa i zapozna się z jej treścią.
Istnieje zatem wiele sposobów, żeby, stosunkowo niewielkim kosztem, zareklamować swój punkt usługowy lub sklep. Warto wykorzystać położenie przy ruchliwej ulicy i umieścić pod sklepem stojak reklamowy, a nad drzwiami baner, który będzie zwracał uwagę przechodniów. Ponadto, rozważmy też reklamę w prasie lokalnej albo ogólnopolskiej oraz rozdawanie ulotek z drobnymi, miłymi prezentami.
Stojaki reklamowe kupisz w sklepie Brooklyn.