Jumping fitness – radosna forma treningu

Jumping fitness – radosna forma treningu

2 views
0

W klubach fitness zapanowała moda na specyficzny rodzaj treningu. I najciekawsze w nim jest to, że oferuje tyle samo intensywnego wysiłku, co dobrej zabawy. O czym dokładnie mowa? Chodzi o jumping fitness, czyli ćwiczenia na specjalnie do tego przystosowanej trampolinie. Warto wiedzieć, na czym polega ta forma aktywności, jakie przynosi rezultaty oraz kto może z niej skorzystać.

Jumping fitness jest formą ćwiczeń, która łączy to co najlepsze, czyli rozrywkę i intensywne spalanie kalorii. Proste skakanie na małej trampolinie jest w stanie dać całemu organizmowi bardzo dużo korzyści. Dość istotne jest również, że podczas takiego treningu nie grożą żadne niepożądane skutki.

Zalety skakania na trampolinie

Wbrew pozorom, kojarzące się z dziecięcą zabawą skakanie na trampolinie już od jakiegoś czasu znajduje u dorosłych wielu entuzjastów. Teraz jednak mówimy o prawdziwym boomie, który sprawił, że sprężynujące urządzenia zaczęły opanowywać kluby fitness i siłownie. I chodź nie ma w tym przypadku żadnych ograniczeń wiekowych czy płciowych, ćwiczenia przy użyciu trampoliny przypadły do gustu zwłaszcza paniom.

Co daje uprawianie jumping fitnessu? Dzięki niepozornemu skakaniu można poprawić nie tylko gibkość, ale także koordynację pomiędzy różnymi partiami naszego ciała. Ważnym aspektem dla kobiet jest się fakt, że tego rodzaju ćwiczenia znacznie przyspieszają i ułatwiają spalanie kalorii. Dzieje się tak, ponieważ sport ten angażuje do pracy wszystkie mięśnie, a w rezultacie – usprawnia równomierne spalanie tkanki tłuszczowej. Jumping fitness to specjalnie skonstruowany program, wzmacniający oraz kształtujący sylwetkę. Do treningu wykorzystuje się niewielką, jednoosobową trampolinę, na której wykonuje się różne kombinacje skoków. Rytm ćwiczeń jest zależny od ich intensywności. Najczęściej polegają one na wolnych i szybkich, naprzemiennych skokach lub też dynamicznym truchtaniu w miejscu. Opis przykładowych ćwiczeń można znaleźć w artykule na portalu kreatywna.pl.

Dbałość o zdrowie i dobra zabawa

Udowodnione zostało, że ćwiczenia wykonywane przy użyciu trampoliny mogą być znacznie wydajniejsze, niż bieganie. Duży wpływ ma na to ziemska grawitacja. Dzięki niej angażowanych jest wiele partii mięśniowych. W efekcie, podczas godzinnego treningu można spalić nawet 800 kcal. Dla porównania, taki sam czas, poświęcony średnio intensywnej jeździe na rowerze, pomaga zrzucić około 500 kcal. Jednym słowem, jumping fitness jest polecany osobom, którym zależy na szybkiej utracie zbędnych kilogramów.

Patrz także: Skocz po wymarzoną sylwetkę, czyli mini trampolina

Ale skakanie na trampolinie sprzyja poprawie nie tylko sylwetki, ale i naszej kondycji. Poza przyspieszeniem przemiany materii, ćwiczenia tego typu korzystnie wpływają na krążenie. Jumping fitness usprawnia pracę różnych układów, zwłaszcza sercowo-naczyniowego, oraz dotlenia cały organizm. Ponadto, stymuluje procesy trawienne, zachodzące w naszym ciele, co powoduje też łatwiejsze pozbywanie się z niego toksyn. Jedna godzina takiego treningu równomiernie wzmacnia większość partii mięśniowych oraz poprawia gibkość i koordynację ruchową. Nie można też zapomnieć o tym, że sprawia dużo radości, a więc ogólnie pomaga zachować dobre samopoczucie. Jumping fitness, mimo dużego tempa wykonywanych ćwiczeń, wycisza, odpręża i wyraźnie obniża poziom stresu.

Moda ćwiczenia przy użyciu trampoliny trwa w najlepsze – obecnie praktycznie każdy, większy klub fitness uwzględnia tego typu aktywność fizyczną w swojej ofercie. Dlatego warto też pomyśleć o udziale w grupowym treningu. Pozwala on uzyskać dodatkowe korzyści, takie jak wzajemne motywowanie się przez uczestników jumping fitnessu czy pewność co do prawidłowego wykonywania ćwiczeń. Jednocześnie, decydując się na taką opcję, wybieramy aktywność z użyciem odpowiedniego, profesjonalnego sprzętu – a to z kolei jest bardzo ważne zarówno z punktu widzenia właściwie zrealizowanego treningu, jak i naszego bezpieczeństwa.

Źródło: infoss