Rodzaje stoisk targowych

Rodzaje stoisk targowych

0

U podłoża wyboru stoiska targowego powinna stać przede wszystkim chęć skutecznej promocji podczas targów i konferencji. Systemy targowe dostępne w dolnośląskich przedsiębiorstwach, zajmujących się tą tematyką, należą do bardzo szerokiej i różnorodnej oferty. Istotne jest jednak dopasowanie ich do warunków panujących w danym miejscu.

Stoiska liniowe


W przypadku, kiedy zgłaszamy się do udziału w targach na ostatnią chwilę bądź bierze w nim udział duża liczba wystawców, najczęściej stosuje się liniowe ustawienie stoisk. W takiej sytuacji, potencjalny gość może dotrzeć do naszego stoiska tylko z jednej strony, a nasza oferta otoczona jest z prawej i lewej – innymi wystawcami. Systemy targowe dopasowane do takiej sytuacji muszą być przede wszystkim oryginalne, wyróżniające się, a jednocześnie – nie zabierające wiele miejsca.

Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie ścianki pop-up z ekranem, wyświetlającym ruchomy obraz, który z większą skutecznością przykuje uwagę odbiorcy. Warto także zagrać intensywną kolorystyką. Jeśli zgłaszamy się na targi w sytuacji, kiedy do wyboru pozostają miejsca – warto wybrać lokalizację narożną, która pozwoli dotrzeć do większej grupy.

Stoisko wyspowe – promocyjna idylla


Marzeniem wystawców jest stworzenie stoiska wyspowego, umożliwiającego dostęp z czterech stron. W takiej sytuacji równie duże możliwości mają projektanci systemu targowego. Oprócz typowej konstrukcji jednopoziomowej, można zastosować modne ostatnio, wykonane z aluminiowej konstrukcji systemy piętrowe.

Mając do dyspozycji dużą przestrzeń, wystawca może podzielić ją na różne, pod względem funkcyjnym, strefy. Zazwyczaj oddziela się miejsce, w którym przeprowadza się poważne rozmowy biznesowe od miejsca, w którym klient po prostu korzysta z atrakcji stoiska, a więc ogląda film, ulotki czy częstuje się darmową kawą.

Stoisko jako przejście


Największą korzyścią z rezerwacji miejsca przejściowego oraz postawienia systemu targowego w formie przejścia to brak konieczności jakiegokolwiek zwabiania potencjalnych gości i klientów. Siłą rzeczy, każdy z nich musi przejść „pod” naszym stoiskiem. Dużą umiejętnością jest jednak w takiej sytuacji zatrzymanie ich, nie tylko na chwilę, ale na dłuższy czas.

Stoisko przejściowe powinno być jednocześnie przestrzenne i zauważalne. To duże wyzwanie dla konstruktorów, nierzadko wiążące się z koniecznością zastosowania innowacyjnych materiałów. Mając do dyspozycji sklepienie, grupę zaangażowanych pracowników i nieco większy budżet – możemy osiągnąć naprawdę ciekawe efekty.

Materiały do tekstu udostępniła firma Pola Studio – systemy targowe i wystawiennicze